I forbindelse med udstationering af regnskabs- og økonomifolk til udlandet handler det i høj grad om, at kandidaten får en god indskoling i det danske moderselskabs forretning, funktioner og værdier inden en egentlig udstationering til udlandet finde sted.

Det kan være medarbejdere på forskellige niveauer, men sker typisk fra controller, regnskabs- og økonomiledelsen.

Her er det, udover det faglige- og uddannelsesmæssige niveau, vigtigt at kandidaten har en god og åben indstilling til andre sprog, sociale- og arbejdsmæssige kulturer, således at kandidaten integreres og hurtigt får en forståelse af, hvordan andre arbejdskulturer alligevel kan understøtte moderselskabets forretningsmodel og rapportering.

Har man tidligere erfaring med udstationering til udlandet er det en fordel, og dermed er man som kandidat bedre rustet til at “klare sig selv”, hvorimod kandidater der aldrig har været udstationeret, har et større behov for at der er en base eller meget god forbindelse til det hjemlige moderselskab.

En kandidat til udstationering skal i meget høj grad være selvgående og være i stand til at arbejde selvstændigt, hvilende på en høj faglighed.

Beklager, vi kunne ikke finde nogen indlæg. Prøv venligst en anden søgning.