Restauration og cafe

Da dagens salg som regel afregnes med det samme med kunden, er der oftest ikke de store opgaver i en debitorfunktion, men derimod med afstemning af terminal- og kassefunktionen.

Kundeafregning via kreditkort med forskellige korttyper kan give udfordringer, idet disse afregnes på forskellige tidspunkter og efter forskellige metoder, herunder er den indløser og den terminaludbyder man har valgt vigtig for hvor let afstemningen kan foretages, så derfor er praktisk erfaring med dette en stor fordel i ansættelsen af regnskabsmedarbejdere til denne branche.

Der kan ligge meget store besparelser i, at være opmærksom på den aftale man har med kortindløseren ang. gebyrer, når det gælder kreditkort og udenlandske kort.

Kreditorfunktionen skal holdes løbende ajour, idet leverandører af især letfordærvelige varer ofte operere med kort kredittid, dog afhængig af bl.a. samarbejdet og kreditværdighed. Da de indkøbte varer som regel kun kan godkendes af personalet i køkkenet, for såvidt om varen er modtaget og ikke kræver kreditering, skal der være et godt, effektivt og tæt samarbejde mellem køkken og regnskabsfunktionen, og der kan med fordel laves digitale løsninger for kreditorhåndtering som sikrer et hurtigt og sikkert flow.

Lønudbetaling, herunder specielt til timelønnede kan være månedens største udgift og der opsamles som regel timeregnskab fra personalesystemer, som grundlag for lønudbetalingen.

Beklager, vi kunne ikke finde nogen indlæg. Prøv venligst en anden søgning.