Business-controller

Har du lysten og den faglige baggrund til at blive vores kundes nye business controller? Brænder du for at arbejde tæt sammen med teamet om business-controlling og forstår du at have en pragmatisk tilgang i opgaveløsningen?

Din hverdag foregår hos vores kunder

Du bliver tilknyttet den centrale business-controlling med reference til chefen for den pågældende kunde. Her vil du også få den faglige sparring fra dine kolleger, og du vil have fast plads i egne kontorer på vores kundes location i Storkøbenhavn. Der vil også forekomme rejseaktivitet i forbindelse med besøg på andre lokationer.

Generelt vil du møde kolleger, der er vant til at samarbejde med controllere, og som er vant til et positivt mindset om den faglige viden og generelle support til opgaven du bidrager med.

Du varetager en nøglerolle for en gennemsigtig forretningsenhed

Du bliver den, der driver fagområdet business controlling på location og dit primære fokus bliver at skabe gennemsigtighed for forretningen med udgangspunkt i standardiserede rapporteringsmodeller, men også være løsningsorienteret for lokale afvigelser der har betydning. Opgaverne er mange, og du kommer f.eks. til at:

  • Foretage analyse og opfølgning
  • Udarbejde månedlig rapportering fra lokationer
  • Følge op på overordnet økonomi og styre budgetter
  • Samarbejde tæt med kundeansvarlige med henblik på optimering af procesøkonomi
  • Være sparringspartner for location-ansvarlige

Kan du se dig selv i jobbet?
Du arbejder analytisk og systematisk og sætter en ære i at levere arbejde af høj kvalitet, hvor mest muligt er godt gennemtænkt. Der skal være en god balance i, at tingene skal være gennemarbejdet, men du skal samtidig sikre fremdrift i opgaveløsningen. Samtidig trives du i en selvstændig konsulentlignende rolle, hvor det kræver, at du tager ansvar for at sikre optimale løsninger. Det kræver også en fleksibel tilgang både i din opgaveløsning, hvor det handler om at få tingene til at fungere, men også i forhold til, hvilke opgaver du løser.

Din evne til at skabe relationer på forskellige lokationer og skabe rammerne for et godt samarbejde bliver også central for at lykkes i rollen. Ligesom din forståelse for at tilpasse din kommunikation om økonomiske problemstillinger til kolleger med forskellig baggrund vægtes højt.

Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk uddannelse som f.eks. cand.merc., HD-R eller lignende kombineret med min 3 års praktisk erfaring med økonomistyring af projekter, herunder månedlig rapportering, udarbejdelse af slutprognose og kendskab til igangværende arbejder. Det er også afgørende, at du er superbruger af Excel og fortrolig med IT generelt.

 

Mulighed for personlig og faglig udvikling

Der er plads til at udvikle sig i jobbet som business-controller, i takt med at opgaven udvikler sig. Det centrale bliver din lyst til at lære i processen. Du har samtidig et dygtigt fagligt team at støtte dig til.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *